• Regulaminy

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

I. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Sklep / Sklep internetowy – sklep internetowy działający pod adresem superborowka.pl („Sklep”), prowadzony przez Sprzedawcę.

  2. Sprzedawca / Administrator
    F.H.U.Tomasz Wałach
    adres: Sikorskiego 1000, 44-295 Lyski
    NIP: 642-286-78-94
    REGON: 241032370
    e-mail do kontaktu ze Sklepem: detal@superborowka.pl

  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie.

  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą w Sklepie zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

  6. Kupujący – łącznie: Klient, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta.

  7. Towar – rzeczy ruchome (w szczególności rośliny, sadzonki, produkty ogrodnicze) oferowane w Sklepie przez Sprzedawcę.

  8. Koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Kupującego Towary oraz gdzie możliwa jest m.in. modyfikacja ilości, sposobu dostawy i płatności.

  9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu.

  10. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pomocą formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności: rodzaj, ilość Towaru, sposób płatności, dostawy oraz dane Kupującego.

  11. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży w Sklepie internetowym.


II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego superborowka.pl, w szczególności zasady zawierania Umów sprzedaży, realizacji Zamówień, dostawy Towarów, płatności, odstąpienia od umowy oraz składania reklamacji.

  2. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  3. Sprzedawcą i jednocześnie Administratorem Sklepu jest superborowka.pl, dane jak w § I pkt 2.

  4. Sklep prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Możliwe jest wysłanie Towaru poza granice Polski po indywidualnym uzgodnieniu warunków z Kupującym.

  5. Do korzystania ze Sklepu wymagane jest:

    1. urządzenie z dostępem do Internetu,

    2. aktualna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari),

    3. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

    4. włączona obsługa plików cookies (dla pełnej funkcjonalności Sklepu).

  6. Kupujący zobowiązany jest do podania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz do zapoznania się z Regulaminem przed złożeniem Zamówienia.

  7. Informacje o Towarach prezentowane w Sklepie (opisy, zdjęcia, ceny) stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a nie ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.

  8. Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany asortymentu, cen oraz parametrów Towarów, bez wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem zmian w życie.

  9. Produkty dostosowane są do wymogów prawa polskiego. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zgodność sprowadzenia lub korzystania z Towaru w innym kraju z tamtejszym prawem.


III. Zasady korzystania ze Sklepu

  1. Korzystanie ze Sklepu jest możliwe:

    1. bez zakładania konta (zakup jako „gość”), lub

    2. po założeniu konta Klienta.

  2. Rejestracja konta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracji i zaakceptowanie Regulaminu.

  3. Warunkiem rejestracji i/lub złożenia Zamówienia jest podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe oraz akceptacja Regulaminu.

  4. Sprzedawca może zablokować konto Klienta lub ograniczyć dostęp do niektórych funkcjonalności Sklepu ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Klient:

    1. podał dane nieprawdziwe, nieaktualne lub naruszające prawa osób trzecich;

    2. wykorzystuje Sklep w sposób sprzeczny z prawem lub Regulaminem;

    3. dopuszcza się działań naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub innych Klientów;

    4. podejmuje próby ingerowania w działanie Sklepu, systemów płatności lub zabezpieczeń.

  5. Klient, który utracił prawo korzystania ze Sklepu z przyczyn wskazanych w ust. 4, nie może ponownie założyć konta bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.

  6. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

    1. nieprzekazywania treści bezprawnych,

    2. korzystania ze Sklepu w sposób nienaruszający praw osób trzecich,

    3. powstrzymania się od rozsyłania spamu,

    4. korzystania z treści umieszczonych w Sklepie wyłącznie na własny użytek,

    5. przestrzegania przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz postanowień Regulaminu.

  7. Klient jest zobowiązany do nieujawniania danych dostępowych (loginu, hasła) do konta osobom trzecim. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki użycia konta przez osobę, której Klient ujawnił dane lub nie zachował należytej staranności przy ich ochronie.


IV. Zawarcie Umowy sprzedaży

  1. Zamówienia można składać za pośrednictwem Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

  2. W celu złożenia Zamówienia Kupujący:

    1. wybiera Towar i jego ilość,

    2. dodaje Towar do Koszyka,

    3. wybiera sposób dostawy i płatności,

    4. podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia,

    5. zatwierdza Zamówienie przyciskiem typu „Zamawiam i płacę” (lub równoważnym).

  3. Do momentu zatwierdzenia Zamówienia Kupujący może modyfikować dane, w tym zawartość Koszyka, dane adresowe, sposób dostawy i płatności.

  4. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przesyła na adres e-mail Kupującego wiadomość z podsumowaniem Zamówienia.

  5. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przesłania Kupującemu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji na adres e-mail Kupującego.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia m.in. w sytuacji:

    1. braku płatności w przewidzianym terminie,

    2. podania przez Kupującego danych nieprawidłowych lub uniemożliwiających realizację,

    3. podejrzenia działania w celu dalszej odsprzedaży Towarów w sposób sprzeczny z przeznaczeniem rynku detalicznego.

  7. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędnie podany adres e-mail lub brak możliwości odebrania wiadomości przez Kupującego z przyczyn leżących po stronie Kupującego.

  8. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z prawem polskim oraz niniejszym Regulaminem.


V. Dostawa i odbiór Towaru

  1. Dostawa Towarów realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu.

  2. Forma oraz koszt dostawy każdorazowo prezentowane są Kupującemu w trakcie składania Zamówienia.

  3. Standardowa dostawa odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich lub innych przewoźników współpracujących ze Sprzedawcą.

  4. Koszty dostawy są doliczane do wartości Zamówienia i wskazywane oddzielnie przed ostatecznym zatwierdzeniem Zamówienia.

  5. Sprzedawca realizuje dostawę w terminie wskazanym przy danym Towarze lub w podsumowaniu Zamówienia; co do zasady termin ten nie przekracza 30 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.

  6. Kupujący zobowiązany jest do odebrania przesyłki pod wskazanym adresem oraz do weryfikacji jej stanu przy odbiorze.

  7. W przypadku przesyłki kurierskiej zaleca się sprawdzenie stanu opakowania i Towaru w obecności kuriera. W razie uszkodzenia wskazane jest sporządzenie protokołu szkody i niezwłoczne zgłoszenie reklamacji przewoźnikowi oraz Sprzedawcy.

  8. W przypadku braku możliwości doręczenia przesyłki z przyczyn leżących po stronie Kupującego (np. błędny adres, odmowa przyjęcia, brak odbioru w terminie) Kupujący ponosi koszty ponownej wysyłki lub zwrotu.

  9. Wysyłka Towarów poza granice Polski może nastąpić po wcześniejszym indywidualnym ustaleniu kosztów i warunków z Kupującym (w tym kosztów cła, podatków i innych opłat).


VI. Ceny i formy płatności

  1. Wszystkie ceny Towarów podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują kosztów dostawy, chyba że wyraźnie wskazano inaczej.

  2. Ceny obowiązujące w chwili składania Zamówienia są wiążące dla stron Umowy sprzedaży. Zmiany cen po złożeniu Zamówienia nie mają wpływu na Zamówienia już przyjęte do realizacji.

  3. W Sklepie dostępne są formy płatności widoczne dla Kupującego w trakcie składania Zamówienia, w szczególności:

    1. płatność online za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych,

    2. przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy (jeżeli opcja jest dostępna),

    3. inne formy płatności, jeżeli zostaną udostępnione i wskazane na stronie Sklepu.

  4. Szczegółowe informacje o dostępnych metodach płatności i ewentualnych kosztach z nimi związanych prezentowane są Kupującemu w trakcie składania Zamówienia.

  5. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie wskazanym w informacji po złożeniu Zamówienia; brak płatności może skutkować anulowaniem Zamówienia.

  6. Towar pozostaje własnością Sprzedawcy do momentu uiszczenia pełnej ceny sprzedaży oraz kosztów dostawy.


VII. Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta mogą odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

  3. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub elektronicznie na adres e-mail wskazany do kontaktu.

  4. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.

  5. Towar powinien zostać zwrócony w stanie niepogorszonym, w zakresie koniecznym do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza ten niezbędny zakres.

  6. Z uwagi na specyfikę sprzedawanych Towarów (w szczególności roślin żywych), w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia może być wyłączone, w szczególności gdy Towar ma charakter szybko psujący się lub ulega szybkiemu zepsuciu.

  7. W przypadkach, w których prawo odstąpienia nie jest wyłączone przepisami, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sklep. Zwrot następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, z zastrzeżeniem, że Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

  8. Koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaproponował ich poniesienie.


VIII. Reklamacje dotyczące Towarów

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa.

  2. Reklamację dotyczącą Towaru można złożyć pisemnie lub mailowo, na dane kontaktowe Sprzedawcy wskazane w niniejszym Regulaminie.

  3. Zaleca się, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym znalazły się:

    1. imię i nazwisko (lub nazwa firmy) oraz dane kontaktowe Kupującego,

    2. numer Zamówienia,

    3. opis niezgodności lub wady oraz moment jej stwierdzenia,

    4. żądanie Kupującego (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – jeśli przesłanki są spełnione),

    5. ewentualna dokumentacja zdjęciowa.

  4. Reklamowany Towar, o ile jego charakter na to pozwala, należy odesłać na adres Sprzedawcy.

  5. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w możliwie najszybszym terminie, nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji (w przypadku Konsumenta).

  6. Wobec Kupujących niebędących Konsumentami odpowiedzialność Sprzedawcy może być odpowiednio ograniczona w granicach dopuszczalnych przez przepisy prawa.


IX. Reklamacje usług świadczonych drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca podejmuje działania zmierzające do zapewnienia poprawnego funkcjonowania Sklepu w oparciu o aktualny stan wiedzy technicznej i zobowiązuje się usuwać nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów w rozsądnym terminie.

  2. Nieprawidłowości w działaniu Sklepu Klient może zgłaszać na adres e-mail detal@superborowka.pl lub na adres pocztowy Sprzedawcy.

  3. W zgłoszeniu należy wskazać:

    1. dane identyfikujące Klienta,

    2. opis i datę wystąpienia nieprawidłowości,

    3. ewentualnie inne informacje pomocne w diagnozie problemu.

  4. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania i udziela odpowiedzi na adres podany przez Klienta.


X. Ochrona danych osobowych i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest F.H.U.Tomasz Wałach.

  2. Zasady przetwarzania danych osobowych, w tym cele, podstawy prawne, okresy przechowywania oraz prawa osób, których dane dotyczą, zostały szczegółowo opisane w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.

  3. Składając Zamówienie lub zakładając konto w Sklepie, Klient przyjmuje do wiadomości zasady przetwarzania danych opisane w Polityce prywatności.

  4. Sklep wykorzystuje pliki cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Klient może zarządzać ustawieniami cookies w swojej przeglądarce.


XI. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności:

    1. Kodeks cywilny,

    2. ustawa o prawach konsumenta,

    3. ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  2. Spory wynikłe z Umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu z Konsumentami rozstrzygane będą przez sądy powszechne właściwe według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

  3. Spory pomiędzy Sprzedawcą a Kupującymi niebędącymi Konsumentami rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiany nie mają zastosowania do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu.

  5. Aktualna treść Regulaminu jest dostępna na stronie Sklepu i może zostać pobrana lub utrwalona przez Klienta.